Odgojno obrazovni kompleks Središće..School complex Središće

OOKS_zracna_web2.jpg

….

Za razliku od većine novozagrebačkih naselja, Središće je nedovršena, heterogena cjelina i nema jednoznačan i prepoznatljiv identitet. Unatoč visokovrijednoj poziciji u odnosu na gradski centar, izgradnja Središća proteže se kroz četiri dekade, jasno pokazujući sve simptome društvenih promjena i posljedični diskontinuitet u promišljanju urbaniteta južnog Zagreba.

U tom kontekstu, izgradnja odgojno-obrazovnog kompleksa čini se kao prilika da se naselje barem djelomično konsolidira kao cjelina ali ne morfološki (niska izgradnja škola i vrtića nije podesno urbano tkivo za dovršetak urbane matrice) već u sadržajnom smislu, nadovezujući se na mrežu okolnih naselja i njihovih centara.

..

Unlike most neighborhoods in Novi Zagreb, Središće represents an unfinished, heterogenous area without a distinct and recognizable identity. Despite its highly-valued position in relation to the city's centre, Središće, built in the course of four decades, clearly manifests all the symptoms of social change and the consequential discontinuity in visions of the urban identity of south Zagreb. In that context, the idea behind an educational complex in Središće constitutes an opportunity to consolidate the neighbourhood, not in the morphological sense, but rather in a functional sense (an underdeveloped infrastructure of schools and primary-childcare institutions does not represent an apt urban fibre for the consolidation of the urban matrix), building on the existing network of surrounding neighbourhoods and their centres.

….

….

OOKS kao mini kampus – Modernistički koncept Novog Zagreba uzima se kao polazište i reinterpretira u skladu s programom te vremenskim i društvenim kontekstom. Program se interpretira kroz 6 tematskih paviljona jednostavne, kompaktne volumetrije koji su okruženi zelenilom. 

OOKS kao generator javnog prostora – Škole i vrtić, kao društveni sadržaji, koriste se za generiranje zajedničkog javnog prostora trga/parka – novog središća naselja, mjesta ispreplitanja i susreta djece, njihovih roditelja te ostalih različitih korisnika. Paviljoni se grupiraju oko središnje kolno-pješačke prometnice tvoreći slojeviti prostor prikladnog pješačkog mjerila. 

..

OOKS as a mini-campus – Modernist concept of Novi Zagreb is a given conceptual starting point reinterpreted according to the program and existing social and temporal context. The program is interpreted through six thematic pavillions of simple, compact volume, surrounded by greenery.

OOKS as a public space generator – Schools and a daycare building as social spaces represent a possibility to generate a communal public square/park space of the new Središće neighborhood, a place of encounter and entanglement of children, parents and other users. The pavillions are grouped around a central car-pedestrian promenade, thus creating a multi-layered space of pedestrian scale.

….

7_situacija.jpg
0_ideogram.jpg
1_ideogram.jpg
 
BASKA_-2_situacija_web.jpg
 

….

Vrtić

..

Kindergarten

….

16_VR_aksa.jpg
17_VR_tlocrt.jpg
 

….

Škola

..

School

….

13_OS_aksa.jpg
14_OS_tlocrt prizemlje.jpg
 

….

AMZS

..

AMZS

….

 
11_AMSZ_tlocrt kat.jpg
 
9_AMSZ_aksa.jpg
 
OOKS_zracna_web1.jpg

….

ODGOJNO–OBRAZOVNI KOMPLEKS SREDIŠĆE

LOKACIJA: Zagreb

GODINA PROJEKTIRANJA: 2015.–natječaj

INVESTITOR: Grad Zagreb

POVRŠINA: Površina obuhvata: 40.928 m² / Ukupna brutto površina: 15.116 m²

PROJEKTNI TIM: Marin Mikelić, Tomislav Vreš, Marija Barović, Sara Pavlov, Natalija Šarlija, Monika Tomić, Viktor Vdović

SURADNIK: Goran Tomek (strojarske instalacije)

TIP PROJEKTA: Natječaj, 2. nagrada

..

SCHOOL COMPLEX SREDIŠĆE

LOCATION: Zagreb

PROJECT DATE: 2015–competition

CLIENT: City of Zagreb

AREA: Site area: 40.928 m² / Total floor area: 15.116 m²

DESIGN TEAM: Marin Mikelić, Tomislav Vreš, Marija Barović, Sara Pavlov, Natalija Šarlija, Monika Tomić, Viktor Vdović

ASSOCIATE: Goran Tomek

PROJECT TYPE: Competition, 2. prize

….

 
OOKS_zracna_web2 copy.jpg